no

Ďalší spíkri Game Days 2018 vám rozšíria obzory

Fest Anča Game Days 2018 vám aj vo svojom druhom dni prinesú množstvo prednášok a masterclassov z oblasti videoherného designu. Speakri sa však budú cielene orientovať aj na návštevníkov, ktorých zaujíma presah do animácie, filmu či storytellingu všeobecne.

Po intenzívnej noci plnej interaktívneho sprievodného programu vás do nového dňa privíta aktivita “Theatre VR”. Ak ste niekedy túžili stáť na doskách, ktoré znamenajú svet, český vývojár Jindřich Skeldal vám na to dá prostredníctvom virtuálnej reality možnosť. Tento simulátor profesionálneho divadelného herectva vyzerá obzvlášť sľubne a v jeho prospech svedčí aj viac než 20 ročná vývojárska skúsenosť autorov.

Ako písať hry o realite? Pre filmárov a iných storytellerov bude highlightom dňa prednáška, ktorú uvedie scenárista Pierre Corbinais. Stojí za minuloročným indie titulom “Bury me, my Love”, v ktorom sledujete príbeh partnerov z vojnou zničenej Sýrie. Hra bola prelomová nielen v hĺbke príbehu a vážnosti morálnych rozhodnutí, ale aj v tom, že vecne reaguje na aktuálne geopolitické dianie. Vypočuť si, ako vznikal jej scenár, bude isto skvelým zážitkom.

Výtvarne úchvatný projekt “Old Man´s Journey” z ateliéru rakúskych vývojárov Broken Rules odprezentuje jeho kreatívny riaditeľ Clemens Scott. Opis vizuálov tejto hry sa nedá vtesnať do slov, preto odporúčame pozrieť si trailer a pripraviť sa na vhľad do tvorby príbehu, ktorý je úprimne osobný a zároveň univerzálne pochopiteľný. Ak vás zaujíma najmä animácia, určite si prídete na svoje. Avšak Clemens je všestranný človek s dlhoročnou skúsenosťou, ktorý svojou prednáškou pokryje aj ostatné videoherné profesie.

Dôležitosť posledných dvoch rečníkov bude naznačovať, že sa Game Days 2018 blížia do finále. Predposlednú prednášku totiž uvedie Łukasz Juszczyk, senior artist v 11bit studios, ktorí stoja za inovatívnymi a dôležitými hrami ako This War of Mine a Frostpunk. O procese vzniku a umeleckej slobode bude prednášať z pozície umeleckého riaditeľa Frostpunku – titulu, ktorý už neoficiálne presiahol hranicu 1 milíon predaných kusov. Určite si ho prídite vypočuť, pretože o rok už možno bude vyvíjať AAA tituly.

Vrcholom programu bude potom prednáška Jakuba Dvorského z tímu Amanita Design – dnes už kultového štúdia, ktoré sa aj z malého Česka dokázalo svojou vizualitou a vtipom presadiť vo svete. Jakub bude ako zakladateľ a hlavný herný návrhár hovoriť o inšpiráciách a procese tvorby, ako aj o filozofii a dlhodobej vízii herného štúdia Amanita. Finále si nenechajte ujsť, pretože Amanita patrí k svetovému vrcholu nezávislej hernej scény.

Game Days 2018 vám aj svojim druhým dňom dajú možnosť nazrieť do hláv tvorcov, ktorí posúvajú hranice viacerých médií. Ich prednášky vám pomôžu lepšie pochopiť zákonitosti remesiel gamedesignu, či inšpirujú a rozšíria vaše obzory.

16.06. 2018